Jump

JUMP heeft meer geschiedenis dan de leefstijd van het bedrijf doet vermoeden. Toen Bernard Ehret het merk creerde (in 1979 om precies te zijn) had hij al een lange geschiedenis in het bedenken, ontwerpen en fabriceren van bagage voor merken als Daniel Hetcher, Lacoste, New Man, Rossignol en Salomon achter de rug. Met die ervaring schoot Jump uit de startblokken en het tempo waarin het bedrijf en de producten zich ontwikkelen is eigenlijk nooit echt afgenomen.

Bernard Ehret volgt de typische Franse filosofie dat alles wat je bedenkt in eerste instantie vooral een mode accessoire is. Dat geldt wat hem betreft dus zeker ook voor koffers en al helemaal voor tassen. Die filosofie is 30 jaar later nog steeds zichtbaar in zijn collecties.

Alle tassen en koffer van het merk worden bedacht en ontworpen in de Jump studio’s in Frankrijk. Daarbij staat het estetische apsect hoog in het vaandel, maar dat betekent niet dar er concessies worden gedaan aan materiaalkeuze, praktisch nut of details. Het is juist het samenspel wat een Jump tas boven het maaiveld tilt.

Het assortiment dat Jump in de markt zet is enorm. Van stijlvolle handtassen waarmee je naar de opera kunt tot stoere duffels waermee je de wereld verovert en praktische laptoptassen waarmee je carriere maakt. Allemaal met als gemene deler dat je er mee gezien kan en mag worden.